Der har været en del omtale af det sørgelige faktum at 55% af de tosprogede drenge i København er funktionelle analfabeter, og det er da også ganske uforståeligt at det kan lade sig gøre at gå igennem det danske skole system uden at lære noget så fundamentalt som læsning. Men det virkeligt chokerende er at 25 % af de danske drenge, som ikke engang kan et andet sprog, er funktionelle analfabeter.
Det er mig simpelthen en gåde hvordan vi kan have en folkeskole der er så ringe, og jeg mener focus skal være på at skabe en folkeskole vi kan være bekendt, det her er alt for vigtigt til at vi bare kan feje det ind under at det er endnu et indvandre problem.
Det er ikke folkeskolens opgave at stå for integration, og her har København fejlet mere end nogen anden kommune Jeg tror grunden måske kan være at de politikere der bestemmer over de københavnske folkeskoler alle sammen har deres børn i privat skoler, måske det ville ændre sig hvis det kun var politikere med børn i folkeskolen der kunne være med til at bestemme over de københavnske folkeskoler.
Under alle omstændigheder må københavnerne kræve af deres politikere at de skaber rammerne for en god skolegang for vores børn.
Og der bør ikke være 5 % der ikke kan læse efter 9. klasse, hverken for de et eller tosprogede drenge.